كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع)
امور فرهنگي وهنري قرآني تربيتي اعتقادي
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع) و آدرس canonemamhssan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





در مورد هول و هراس قبر ، ترجمه روايتى از حضرت على(ع ) را مناسب میدانم تقدیم کنم كه فرمودند: «براى كسى كه آمرزيده نشود ، بعد از مرگ ، از خود «مرگ » شديدتر است . از قبر ، و تنگى و تاريكى آن بر حذر باشيد; همانا قبر هر روز مى گويد: من خانه غربتم . من خانه وحشتم . من خانه كِرْم هستم و قبر (براى مؤمنان ) باغى از باغهاى بهشت ، و (براى گناهكاران ) گودالى از گودالهاى آتش است . زندگى و معيشت سختى كه خدا دشمنان خودش را از آن ترسانده ، عذاب قبر است .»(1)1:بحارالانوار،ج6،ص 218 ،ح 13 رسول خدا (ص) : عذاب قبر از سه چیز ناشی میشود : غیبت کردن , سخن چینی و عدم اجتناب از پول.
این جمله خیلی زیباتر است و هنگامی که شنیدم خیلی خوشحال شدم :

یا علی شاد شو و مژده بده که نیست برای شیعه تو حسرتی وقت مردن و نه وحشتی در قبور و نه اندوهی در روز نشور . پیامبر (ص)

آيا در بهشت قانون وجود دارد ؟

قانون در جايي وجود دارد كه بي بند و باري و هرج و مرج حاكم باشد ، بدیهی است که جامعه‌ای متشکل از انسان‌هایی این چنین، اگر دارای نظم و قانونی درست نباشد، تزاحم و درگیری و هرج و مرج و فساد، آن را نابود خواهد ساخت. بنابراین، باید نظمی حاکم باشد تا هیچ کس خود را بر دیگری تحمیل نکند و تنها در سایة این نظم عادلانه است که جامعه شکل می‌گیرد و حیثیت اجتماعی افراد انسان، ظهور می‌کند و حیات اجتماعی آنان تحقق می‌یابد و از زندگی حیوانی و نباتی ممتاز می‌شود. بدون نظم، هرج و مرج بر جامعة بشری حاکم می‌گردد و سعادت انسان بر باد می‌رود» (جوادی آملی، ۱۳۸۵: ۵۰ ـ ۵۲).
اما جايي كه نه بي بند و باري وجود دارد و نه تزاحمي در كار است در چنين جايي قانون جايگاهي نخواهد داشت ، زيرا بهشتيان پاك و مطهر اند . در حدیثي رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم مي فرمايند: آنها (بهشتيان)به پروردگارشان مینگرند بدون محدودیت و حجاب. (تفسیر المیزان جلد 20 صفحه 204 )چنانكه آيه شريفه فصلت بيان مي كند:نَحْنُ أَوْلِیاؤُکُمْ فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ فِی الْآخِرَةِ وَ لَکُمْ فیها ما تَشْتَهی‏ أَنْفُسُکُمْ وَ لَکُمْ فیها ما تَدَّعُونَ (فصلت آيه 31) ما در دنيا دوستدار شما بوديم و نيز در آخرت دوستدار شماييم. در بهشت هر چه دلتان بخواهد و هر چه طلب كنيد برايتان فراهم است‏ . هيچ محدوديت و حجابي در بهشت وجود ندارد ، با توجه به اينكه قانون محدوديت به وجود مي آورد نتيجه مي گيريم كه در بهشت قانون وجود ندارد .


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 16 مهر 1391برچسب:وحشت شب اوّل قبر , ] [ 15:5 ] [ اكبر احمدي ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

اين وبلاگ متعلق به كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع) شهر سلامي است ؛ اين وبلاگ در خصوص انعكاس فعاليت هاي ( فرهنگي وهنري ؛ قرآني ؛ اعتقادي ديني مذهبي ؛ وتربيتي راه اندازي شده است
موضوعات وب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





اك
اك

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 72
بازدید دیروز : 370
بازدید هفته : 529
بازدید ماه : 826
بازدید کل : 162112
تعداد مطالب : 733
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1

اك

اك اك اك اك